Aften

Sommige mensen worden regelmatig geplaagd door pijnlijke zweertjes in de mond. Deze zweertjes worden aften genoemd en komen zowel bij jongeren als bij volwassenen voor. 

Wat zijn aften?

Aften zijn blaasjes of zweertjes in de mond met een doorsnede van drie tot vier millimeter. Het zijn grijswitte of dikke gele plekjes met een rode ontstoken rand. Aften verschijnen aan de binnenkant van de lippen, wangen of onder de tong. Ze bezorgen een stekende pijn tijdens het eten van zuur of heet voedsel. Sommige mensen voelen een afte van te voren aankomen. Ze herkennen het pijnlijke gevoel wat erbij hoort. Soms ziet ook het mondslijmvlies rood.

Praktijk sfeerbeeld

Mogelijke oorzaken aften

De exacte oorzaak van het ontstaan van aften is niet helemaal duidelijk. Het is wel bekend dat aften geen blijvende gezondheidsschade aanrichten. Ook zijn er een aantal mogelijke oorzaken aan te wijzen:

  • Per ongeluk op de wang bijten tijdens het kauwen
  • Hard poetsen
  • Een niet goed passend gebit of scherpe tanden die tegen de wang aankomen
  • Slechte mondhygiëne
  • Een besmetting met een virus of bacterie
  • Aandoeningen waardoor de mond gevoeliger wordt voor infecties
  • Reactie op bepaalde medicijnen 

Praktijk sfeerbeeld

Afspraak maken?

Wilt u een afspraak maken of patiënt worden bij Centrum Mondzorg Waalre? Geef aan of u een nieuwe of bestaande patiënt bent:

Spoeddienst

Bij acute pijn of bloedingen tijdens de openingstijden van onze praktijk belt u gewoon het praktijknummer. Buiten onze reguliere openingstijden, op feestdagen en in het weekend kunt u voor alle pijnklachten en/of spoedgevallen welke niet kunnen wachten tot de volgende werkdag contact opnemen met onze spoeddienst via telefoonnummer 0900 - 1515.

Praktijkinformatie

Openingstijden

Gesloten
maandag07:30 - 12:00 | 12:30 - 16:30
dinsdag07:30 - 12:00 | 12:30 - 16:30
woensdag07:30 - 12:00 | 12:30 - 16:30
donderdag07:30 - 12:00 | 12:30 - 16:30
vrijdag07:30 - 12:00 | 12:30 - 16:30
zaterdagGesloten
zondagGesloten

* Tijdens feestdagen kunnen tijden afwijken.

De route naar onze praktijk

Van Dijklaan 9
Waalre 5581 WG
Route

Patiëntervaringen

4617 reviews · ⭐ 8.9 gemiddeld

Prima

Mijn tandarts vind ik een heel prettig persoon met een goed luisterend oor ik ben zeer tervreden

Dr Hendrickx is een ervaren gedreven en kundige tandarts.

Ik ben al jaren bij dr Hendrickx en zeer tevreden. Ik kan niet oordelen over de overige medewerkers. Hij legt goed uit wat hij doet en luistert naar de klant.

Zeer vakkundig behandeld na mislukte wortelkanaal behandeling elders.

Prettig contact, goede uitleg en relaxte sfeer

Alles keurig geregeld. Herinnering aan afspraak ontvangen. Perfecte arts!

Prima organisatie, vriendelijke mensen aan de balie. Perfecte tandarts.

Ik bedank mevrouw Madalina Lucutari en alle medewerkers van de kliniek voor hun vriendelijkheid en n

Het is goed, de service is goed, het personeel is aardig en vriendelijk, en het team is goed. Hartelijk dank allemaal.

Prima

Ben al ruim 30-40 jaar klant bij jullie. En altijd goed geholpen, goede afspraken kunnen maken en nooit lang hoeven te wachten. Prima.

Vakkundig en zeer vriendelijk

Nieuwe mondhygiënisten ben helaas naam vergeten

positief

Vriendelijk en deskundig geholpen. Ben al 30 jaar patiënt. een negatief aspect is het lange wachten wanneer men telefonisch contact opneemt ruim een half uur .

Heel fijn

Tandarts neemt veel tijd en rust om uitleg te geven.

Fijne mensen

Een hekel aan de tandarts en mondhygienist,al mijn hele leven lang.......maar het moet. Maar altijd nette vriendelijke mensen met begrip en die mij helpen. Dus top,ga zo door

Tevreden

Duidelijke uitleg.En respectvol

Prima

Prettige behandelaars

tevreden

tevreden

Prima

Prima

Goede communicatie over de ingreep,

Dit was mijn eerste bezoek. Het is een groot centrum. D’r Emami is vriendelijk en to the point. Hulppersoneel vriendelijk en stelt je op je gemak. Goede sfeer

Uitstekende behandeling

Vakkundig . Al jarenlang prima onderhoud.

Uitstekend geholpen

Onverwacht tandpijn gekregen. 2 weken voor mijn vakantie. Er werd tijd gemaakt voor een zenuwbehandeling en zodoende kon ik met een gerust hart op vakantie. Keibedankt!

Fijne afspraak in goede omgeving

Op de afspraak snel aan de beurt en vriendelijk geholpen.

Heel goed

Ik ben heel goed behandeld door tandarts Verhoeven. Ik ging tevreden naar huis met vertrouwen in de toekomst.

Super

Vincent heeft het voor elkaar gekregen dat ik zonder verdoving in mijn kies liet boren. Prima uitleg en prettige begeleiding. Top.

Prettige ontvangst en goede uitleg over behandeling

Er wordt tijd genomen om uit te leggen wat en waarom er iets gedaan wordt. Ik heb dit als heel prettig ervaren; je bent niet patiënt/cliënt nummer zoveel. Integendeel, er wordt nagedacht welke informatie iemand het beste geholpen word.

Snel en vakkundige hulp

Snelle en vakkundige behandeling

ik ben uitstekend behandeld

De persoon die mij op 28 mei j.l. heeft behandeld heet SANA.

Goed en op tijd

Goed